Auteur | Message |
---|---|
erwinol
| Inscrit le : 09/05/2005 |
# Le 21/07/2005 à 23:38 Bonsoir à tous ! |
Geo 113
| Geoffrey Inscrit le : 04/05/2005 |
# Le 21/07/2005 à 23:41 tout dépend de ta cible. Cosmix |
Zalex14
| Alexandre Inscrit le : 09/05/2005 |
# Le 21/07/2005 à 23:51 +1 tout dépend de ta cible. Mieux vaut s'attendre au prévisible que d'être surpris par l'inattendu. |
erwinol
| Erwin Inscrit le : 09/05/2005 |
# Le 22/07/2005 à 00:47 Merci pour vos réponses. "The Best Times of Day for Email Marketing For a mailing to business recipients, sending midday from 11 AM thru 3 PM is best. Sending a message earlier in the day can result in a higher risk of the message getting lost in the rush to prepare for morning meetings. Sending it too late in the day and it may end up quickly deleted before the recipient leaves for their commute home. On the other hand, when mailing to consumers from 5 PM thru 8 PM are the best hours. People tend to check their personal email when they get home from work or after dinner. Most consumers are too busy getting ready for work in the morning to read their email. The Best Days Of Week Depending if you are reaching out to businesses or consumers, different days of the week can affect your results as well. The best days to contact businesses are Tuesday thru Thursday. Monday has proven to have too many meeting to reach decision makers, and on Friday most people would prefer to leave early before the rush hour than receive your email, no matter how cool the email and offer may be. Consumers are more likely to spend more time on the Internet on Friday thru Sunday, and hence have more time to consider your offer. One observation is that since many people tend to check their personal email at various points throughout the day, selecting a specific time to hit your target group while they are online is much more difficult." Source : http://www.intellicontact.com/bestpractices/0504.php Je supose que le mercredi matin est bon pour les ados qui ont congé le mercredi après-midi. Sinon milieu de semaine pour les newslettre "business" car les travailleurs sont moins débordés et week-end pour les autres. La logique est bonne ? |
radins
| Tobias Inscrit le : 09/05/2005 |
# Le 22/07/2005 à 01:07 Sinon ça dépend aussi des "concurrents" dans ton marché.. |
toutgagner
| Olivier Inscrit le : 09/05/2005 |
# Le 22/07/2005 à 08:06 Dans le cas de mails lus au bureau, il n'y a que 2 jours pleins : le mardi et le jeudi pour cause de RTT, c'est d'ailleurs la plaie des grosses entreprises car ce sont les 2 seuls jours où l'on peut se réunir. Donc mardi et jeudi entre 11 h et 15 h. Eviter les envois de nuit qui sont vite filtrés le matin en arrivant au boulot. Jeux-concours |
mirage
| Vincent Inscrit le : 04/05/2005 |
# Le 22/07/2005 à 09:39
Zalex14 a dit : le mercredi matin pour les ados. Mercredi matin ? Je n'ai jamais testé mais je vais le faire Pour ma part, tout part le lundi matin et j'ai d'assez bon retours |
devtribu
| Olivier Inscrit le : 16/06/2005 |
# Le 22/07/2005 à 09:50 j'ai jamais trop reussi a trouver le meilleur moment Février 2019, mon futur livre Tout JavaScript chez Dunod https://amzn.to/2PoLd0f |
Vous ne pouvez pas participer au forum, car votre inscription n'a pas été validée. Pour vous faire valider en tant que Membre, cliquez ici.
© MHN - Tous droits réservés | CNIL N°844440 | 26/11/2024 23:26:56 | Généré en 6.81ms | Contacts | Mentions légales |