Auteur | Message |
---|---|
Bool
| Inscrit le : 09/05/2005 |
# Le 15/12/2005 à 14:44 Hello, PERMITTED USES The Images may be used in perpetuity on a worldwide basis in personal or commercial uses in: advertising, promotional materials, and/or packaging; broadcast or theatrical exhibition; online or electronic distribution including web design; for electronic or print publication; or for personal noncommercial use including test, sample, comp or layout. Images may be incorporated in products offered for sale where the image is a significant part of the product (such as T-shirts, book covers, non-disposable packaging, coffee mugs, posters, greeting cards etc.) You will not need to purchase an additional resale illustration license to incorporate an image into these types of products. PROHIBITED USES You may not use the Images in any manner that is not expressly permitted in this agreement. All rights not expressly granted by this agreement are retained by Brand X Pictures. Images may not be incorporated into a derivative artwork for which a claim of new copyright may be sought or obtained. Images may not be incorporated in a product for the purpose of redistributing, sublicensing or re-selling the image, and the Images themselves may not be re-sold, licensed, or rented. D'après le premier paragraphe, j'avais cru comprendre que je pouvais utiliser ces images comme fonds d'écran sur mon site. Mais avec la dernière phrase, j'ai un doute.... votre avis ? |
major Den
| Denis Inscrit le : 09/05/2005 |
# Le 15/12/2005 à 15:02 En gros, tu as le droit de vendre un produit qui utilise l'image, mais tu n'as pas le droit de vendre l'image elle-même sous quelque forme que ce soit. Rien ne sert de courir, on ira une autre fois. |
Bool
| Olivier Inscrit le : 09/05/2005 |
# Le 15/12/2005 à 15:10 oki, merci. |
tybozz
| Thibaud Inscrit le : 09/05/2005 |
# Le 15/12/2005 à 15:14 Si tu met l'image en gros mais que tu rajoutes Elevez un dragon ! avant qu'il ne fasse le casting pour la star on the net academy ou qu'il ne s'empiffre de bonbons à gogo |
major Den
| Denis Inscrit le : 09/05/2005 |
# Le 15/12/2005 à 15:22 C'est un peu limite par endroits, cette licence. Rien ne sert de courir, on ira une autre fois. |
Bool
# Le 15/12/2005 à 15:58 Ouef, enfin les autres sont beaucoup plus explicites, avec carrément du "interdiction de proposer l'image en téléchargement". |
Bool
# Le 11/01/2006 à 17:22 Je reviens pour une autre confirmation. J'ai reçu ceci en réponse à un de mes emails : We have images available for editorial use on our website. You may use these for news stories and non-commercial uses. Please be advised that these images do not have model releases, so you are using them at your own discretion. Si j'ai bien compris, je peux utiliser les images sur mon site, mais lorsqu'une personne (par exemple) est représentée, il "faudrait" que j'ai son accord. C'est bien ça ? |
PyRoFlo
| Florent Inscrit le : 09/05/2005 |
# Le 11/01/2006 à 17:48 Oui je comprends la même chose. |